پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230098
حفظ منافع ملي خط قرمز ماست/ کليت قرارداد FATF به نفع منافع ملي نيست
تاریخ انتشار : 1399/01/22 23:07:04
نمایش : 1467
احمد راستينه منتخب مردم شهرستان هاي شهرکرد، سامان و بن در يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي گفت: آنچه در FATF ديده مي شود اين است که تفاسيل مختلف اين قانون منابع ملي ما را مورد خدشه قرار مي دهد و آنچه براي ما خط قرمز است حفظ منافع ملي است.
احمد راستينه منتخب مردم شهرستان هاي شهرکرد، سامان و بن در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار جهانبين نيوز ؛ اظهار کرد: مجلس آينده وظيفه دارد در راستاي ارتقاء اعتماد عمومي مردم با تمرکز بر حل مسائل مردم يعني مسئله اشتغال ، ازدواج، مسکن، و سبد معيشتي مردم با تمرکز قوانيني که به نفع طبقات مستضعف و طبقات متوسط جامعه باشد تلاش کند و بتواند اين اعتماد عمومي را احياء کند .

وي يکي از مسئوليت هاي مجلس آينده  را شفافيت آراء نمايندگان و قانون جامع شفافيت دانست و گفت: مردم بايد نسبت به نمايندگانشان اطمينان خاطر پيدا کنند و مطمئن شوند که نمايندگانشان منافع ملي را قرباني بازي هاي سياسي ، جريان ها و گروه ها نمي کنند.

راستينه با بيان اينکه تصويب قانون شفافيت يکي از مسئوليت هاي خطير مجلس آينده است تصريح کرد:  قانون شفافيت مي تواند در برابر خلاء هاي فساد آور و روابط نا سالم اقتصادي با نگاه دقيق و درست به مسائل و موضوعات   بپردازد و خلاء هاي موجود را که متاسفانه به ايجاد رانت ، فساد و امضا طلايي مي شود اصلاح و با تصويب قانون شفافيت روابط اقتصادي را بر روابط سالم شفاف و روشن تبديل کند.

وي با اذعان بر اينکه راه عبور از مشکلات يک بار ديگر ايجاد بستر براي نقش آفريني نخبگان و حل مسائل مردم است  عنوان کرد: يکي از برنامه هاي ما ايجاد مجمع نخبگاني و کارگروه هاي تخصصي براي احصاء اولويت هاي اساسي مردم شهر ها و روستا ها، ارائه راهکارها براي کمک به دستگاه ها و مطالبه گري از دستگاه ها براي حل آن ها است .

راستينه افزود: ايجاد کارگروه هاي تخصصي در اين حوزه ها  يکي از برنامه هاي پيش روي ما است .

وي با بيان اينکه مهم ترين مسئله اي که نمايندگان مجلس آينده بايد در نظر شان باشند حفظ منافع مردم و منافع ملي است  اظهار کرد: بايد بدانيم که در روابط و قرارداد ها مهم ترين اصلي که مد نظر ما است حفظ منافع ملي است  و به عبارتي سه اصل عزت، حکمت و مصلحت به عنوان اصول راهبردي ما در تصميم گيري براي ارتباط با کشورهاي مختلف و همچنين تصويب قرارداد ها در عرصه هاي مختلف است .

راستينه همچنين در خصوص قرارداده هاي FATF اظهار نظر کرد و گفت:  آنچه در FATF  ديده مي شود اين است که تفاسيل مختلف اين قانون منابع ملي ما را مورد خدشه قرار مي دهد و آنچه براي ما خط قرمز است حفظ منافع ملي است.

 وي در پايان خاطر نشان کرد : FATF   با موارد و بندهايي که در آن ديده شده کليت آن به نفع منافع ملي نيست و  مجلس آينده با نگاه دقيق، اصولي و راهبردي با حفظ منافع ملي در اين خصوص تصميم مي گيرد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html